آخرین اخبار
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
آغاز ثبتنام وام ضروری بازنشستگان از این تاریخ |  افزایش رقم وام ضروری بازنشستگان تا 200 میلیون + فرم ثبت نام
بازدید:۱۹۱
یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است.
کد خبر : ۱۰۳۷۳۳

به گزارش صد آنلاین، وضعیت فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی خوب نیست و این قشر هر ساله بخشی زیادی از حقوق خود را برای درمان هزینه می کند. بازنشستگان از دولت جدید درخواست دارند که به وضعیت درمانی و معیشتی آنها در اولین فرصت رسیدگی شود.


 تورم در کشور بالای ۴۰ درصد است و بازنشستگان در وضعیت معیشتی خوبی قرار ندارند و دخل و خرج آنها هم خوانی ندارد. افزایش حقوق دولت برای بازنشستگان تاثیر چندانی بر زندگی این قشر نداشته است.


قیمت اقلام خوراکی به صورت ماهانه در حال افزایش است و در این شرایط بازنشستگان بیشترین آسیب را از افزایش چندین باره تورم و هزینه‌های ضروری و اولیه زندگی متحمل می‌شوند.

وضعیت فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی خوب نیست و بازنشستگان مستحق وضعیت دشوار کنونی نیستند. مسئولان تامین اجتماعی باید به این مسئله توجه داشته باشند که رفع مشکلات بازنشستگان در اولویت کار آنها باشد.


بارها اتفاق افتاده است که حقوق بازنشستگان با تاخیر چندین هفته ای پرداخت شده و در این شرایط حتی یک روز تاخیر در پرداخت، مشکلات بسیار برای این قشر به وجود می‌آورد.


بازنشستگان بهترین سال‌های عمر خود را صرف سربلندی و سازندگی کشور کرده‌اند و بازنشستگان از دولت جدید درخواست دارند که به وضعیت درمانی و معیشتی آنها در اولین فرصت رسیدگی شود.

یک بازنشسته گفت: معیشت بازنشستگان در وضعیت بحرانی قرار دارد و مسئولان اصلا به فکر مشکلات این قشر جامعه نیستند. بازنشستگان دارای فرزند و نوه هستند و خرج و مخارج آنها بسیار زیاد است.

اکبر هدایتی ادامه داد: دولت هر ساله حقوق ما بازنشستگان را افزایش می دهد ولی قیمت ها سریع افزایش پیدا می کند و افزایش حقوق اصلا تاثیری بر زندگی ما ندارد. دولت باید بر بازار نظارت بیشتر داشته باشد که مردم انقدر تحت فشار نباشند.

وی بیان کرد: دولت هرساله وام های ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومانی به تعدادی از بازنشستگان پرداخت می کند. چطور می توان با این وضعیت تورم با وام ۳۰ میلیون تومانی زندگی کرد؟

وی گفت: تورم در کشور رو به افزایش است و ما از دولت می خواهیم که وام ضروری بازنشستگان ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیونی تومانی با سود کم درصد به بازنشستگان بپردازد. وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان در شان آنها نیست.

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام ضروری بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان دریافت این وام شکل گیرد این است که، فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟ آنچه مسلم است برای دریافت هرگونه وام، نیاز هست که متقاضی درخواست خود را ثبت نماید، که این تقاضا در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده ثبت شده و درخواست شخص بر این اساس مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین شکل در نظر گرفته شده است.


متقاضیان دریافت این وام برای ثبت نام با دو فرم مواجه خواهند بود، یکی فرم اینترنتی این وام است که با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توانند به تکمیل این فرم اقدام نمایند.

برای دریافت این وام، داوطلبان باید، شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را رعایت نمایند. ضوابط نام نویسی و دریافت این وام به شرح زیر می باشد:

ارائه تسهیلات تنها به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تعلق می گیرد. بنابراین به ازدواج دوم و … فرزندان افراد مذکور، وامی تعلق نخواهد گرفت.

فرزندان بازنشستگان کشوری باید، بعد از تاریخ (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج نمایند.

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

بازنشستگان و موظفین (همسر) که در دوره های قبلی، نسبت به اخذ وام ازدواج مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن ها کمتر از یک سال گذشته و افرادی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

در مواردی که از یک دفترکل وظیفه بگیری، بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر (همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر (همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید. لذا سایر ورثه (همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی (همسر) اعلام نماید.

حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال باشد.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود از حقوق وظیفه بگیری (همسر) نیز استفاده می نماید، صرفا یک فقره تسهیلات و تنها از یکی از دفترکل ها (ترجیحا از «دفتر کل بازنشستگی» خود) به فرزند ایشان پرداخت می گردد./هیوا
نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

آنچه در خصوص ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری، ضروری است، این است که نام نویسی در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد. با این حال این ثبت نام برای دریافت و بررسی درخواست امری ضروری می باشد. به جهت اطلاع علاقمندان، در این قسمت به نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پرداخته خواهد شد.

به منظور ثبت نام برای دریافت وام ازدواج بازنشستگان کشوری، متقاضی می بایست نشانی سایت صندوق بازنشستگان کشوری به نشانی eservices.cspf.ir را در مرورگر خود وارد نموده و به صفحه اصلی این سایت وارد شود. پس از آن داوطلب باید از صفحه اصلی سایت گزینه، وام ازدواج را انتخاب کند.

پس از آن داوطلب باید از صفحه نمایش داده شده، گزینه ثبت نام را انتخاب کند. توجه به این نکته ضروری است که متقاضیان وام ازدواج، می توانند اقدام به ثبت نام وام جهیزیه کالای ایرانی، نیز نمایند.

در مرحله بعدی، متقاضی باید نوع و شیوه ورود به سایت خود را انتخاب نموده و مراحل ثبت نام وام ازدواج بازنشستگان کشوری را طی نماید.

افراد به سه روش، یعنی، ورود از طریق رمز ثابت، شناسایی دو عاملی، شناسایی سه عاملی می توانند به این سایت وارد شوند. همچنین، امکان ورود به سایت، از طریق سامانه دولت من نیز برای کاربران فراهم شده است.

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد

از صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده افزود: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از حدود ۶۲ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیر ماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، عصر یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ به حساب حقوقی آنها واریز شد.

به گفته وی، با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت گردید.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب های مختلف اجرایی و تقدیم این عزیزان کنیم.

وی یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط آنها در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد./ایرنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها